Amerikanska ambassaden

Idag var jag och fixade mitt visum till USA, vet att det är 98 dagar kvar men jag är en sån person som älskar att göra klart allt så snabbt som möjligt så jag slipper stressa sen, för nu har jag en sån otrolig lättnad över att det är över. Så mycket papper och saker som man behövde fixa.. Var så orolig att något skulle vara fel eller att något papper fattades, men inte då!!

hade tid 9.00 i Stockholm så åkte hemifrån lilla Enköping 07.24, kom till Stockholm och tog sedan buss 69 till ambassaderna. Kom dit ca 8.30 där jag möttes av en stor skylt "The embassy of The United states of America", massa stängsel och ett grått hus. Hjälpte en förvirrad skåning som också skulle fixa visum, väldigt trevlig var hon! Började regna när jag stod i kön men stod bara där i 5-10 minuter så det var skönt, fick lämna in mitt pass, den killen pratade engelska, fick lämna in alla mina saker och gå igenom en sån här grej som finns på flygplatser och fick sen tillbaka allt förutom min mobil och hörlurarna. Kom in och tog en nummerlapp och väntade kanske i 15 min innan jag fick lämna in alla mina papper till en engelsk tjej, sen fick jag vänta i kanske 45 minuter, sen ropa dom mitt namn och fick lämna mina fingeravtryck, sen fick jag vänta kanske 10 minuter till där en tjej frågade mig om vart jag skulle bo, skulle berätta om min värdfamilj och hur dom var som personer. Sen sa hon det magiska, "your visa has been approved", och mitt visa kommer inom två veckor, så jävla skönt!!

När jag kom ut därifrån såg jag att kön var 4 gånger så lång som den var när jag kom, väldigt skönt. Så tog totalt kanske 2 timmar, men gick snabbt då jag läste min bok 50 shades of grey, haha sån jävla speciell bok.

Nu är jag i princip klar med allting, förutom hälsoundersökningen och TBE-testet, men FAN VAD SKÖNT DET KÄNNS!!

Puss och kram från en tjej som är glad



Kommentarer
Amanda

Hej! Vad kul att du ska flytta hit och att du är nöjd med din värdfamilj! Vienna är typ 15-20 minuter ifrån Great Falls så det är inte alls långt :) Åker du med CC?

Svar: Ja väldigt kul, är du nöjd med allting? :) Åh va kul! Nej jag åker med skandinaviska instutionen, antar att du åkte med CC? :)
Sara Löfgren

2013-07-30 @ 00:13:50
URL: http://heymanda.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0