23 maj

Hej allihoppa!
 
Idag fick jag äntligen hem mitt ''Placement pack'' som jag väntat på sedan jag blev matchad med en familj. Placement pack innehåller bland annat en brev från dom, massa olika papper man ska fylla i, instruktioner om hur man ska fixa visum osv (som för övrigt är väldigt krångligt och jobbigt) och information om betalning och försäkring och sånt. Allt står på engelska så kan vara lite svårt att förstå ibland men alla konstiga ord haha.

Jag har i alla fall fixat med det här i någon timme nu och fyllt i alla hundra uppgifter som man ska fylla i för att skaffa visum, det enda jag har kvar är att jag måste ta ett speciellt foto som man har till sitt visum och man måste gå till en fotograf, men jag ska förmodligen göra det imorgon! 
 
Det är så jävla mycket grejer man måste fixa, så jävla jobbigt, men känns skönt att jag är nästan är klar med min visumansökan iaf och lite andra grejer. Har även en lista på massa olika punkter som man måste fixa innan man åker och hälften är i alla fall fixade. Trots att det är ganska länge kvar så vet jag själv hur fort tiden går, jag åker till Grekland snart med min pojkvän i två veckor, när vi kommer hem är det nästan början på juli, och då är det bara 4 månader kvar!! omg 4 månader, det är inte alls lång tid. Dör av nervositet och lycka när jag tänker på det. Fast det i vissa stunder känns väldigt jobbigt att jag ska åka, men inte just nu, nu känns det jävligt bra!
 
Hade förövrigt avslutningstal med min klass idag, mitt tal handlade om min pojkvän och min klass och så. Grät så jävla mycket haha. Kommer sakna alla så mycket, vi tar studenten om 13 dagar... det känns så jävla overkligt!!
 
Jag vill även säga att jag kommer sakna min bästavän Ida så jävla mycket när jag åker. Och jag hatar att man lite att vi tar studenten för nu kommer alla splittras och folk flyttar osv, har seperationsångest. Förstår inte hur jag ska klara mig utan henne vid min sida varenda dag, att inte kunna prata med henne varenda dag. Hon är den enda som förstår mig, som har varit med hela mitt liv och vet allt om mig. Jag vet dock att vår vänskap kommer vara exakt lika stark när jag kommer hem igen för hon har alltid varit mitt bästavän och det kommer hon alltid vara.
 
Hon är bäst
 


Kommentarer
matilda

Hej! Såg att du kommer flytta till Vienna i november med SI! Det är samma förmelding och område som jag bor i!! Bor i Falls Church men tillhör gruppen i Vienna :) Jag kommer däremot tyvärr ha flyttat med min värdfamilj innan du kommer, men lycka till!

Svar: Hej! Jag svarade dig på Facebook! :)
Sara Löfgren

2013-05-24 @ 02:37:48
URL: http://www.matildaaupair.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0