9e september

Finns inte mycket att säga om vad som händer på aupair fronten, väntar på att det ska bli 4e november i stort sätt! Förra veckan gjorde jag som sagt läkarbesöket, och för några dagar sen så kollade jag på min aupair sida under ''Payment Details'', och då hade min ''faktura'' äntligen kommit. (inte äntligen, men de sa att den skulle komma i augusti så började bli lite orolig, har ju inte direkt längtat efter att betalat den haha). Jag ska betala 805 euro som är för flygbiljetten och försäkring om någonting skulle hända mig i USA. Det är cirka 7000 svenska kronor, vilket känns mycket, men är egentligen lite om man tänker på att jag får vara i USA i över ett år, och att Madde och bella fick betala ca 26 000, så känns 7000 kronor ändå ganska okej. Ska nog vänta med att betala den tills jag får min lön dock, känns bättre så det inte är allt för tomt på mitt konto...
 
Trots att de där 7000 kronorna är försäkring så kan man köpa till en sportförsäkring som kostar 75 dollar (dvs cirka 500kr). Den här sportförsäkringen gäller om man ska utföra någon sport som t.ex. skidor, joggning, gym osv, men jag vet inte om jag ska köpa den eller inte... Kanske är värt 500kr men känns inte riktigt som att jag komemr gå ut och springa och sen bryta benet.. Jag vet inte, det är bara 500kr, men ändå.. 500 kr. Aja jag får se hur jag gör med det! Har även köpt lite presenter till min värdfamilj, men ska köpa flera!
 
I Lördags var jag först på 50 års fest som var så sjukt trevligt, samma kväll hade Madde och Bella sin avskedsfest eftersom dom åker till Afrika på Söndag, så det var sista gången jag drack med dom två på ungefär 15 månader och sista gången vi alla tjejer är samlade, det känns så jävla tråkigt, surt, jobbigt och fruktansvärt. Att jag måste säga hejdå till dom om 5 dagar, det kommer bli så jävla jobbigt.
 
Har 41 dagar kvar på mitt jobb! och idag ska vi ha personalmiddag på kungsbacken med alla som jobbar där, inklusive kockarna och de som äger chopchop, det ska bli väldigt trevligt!
 
Men nu ska jag kila till Bella! Puss
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0