New york

Hela veckan har det varit "snowday" vilket har betydit att mina värdbarn har varit hemma hela dagarna så har jobbat över 10 timmar varje dag, förutom på tisdagen för då var mina värdpärons jobb ocksp stängda. Så töntigt att dom stänger för att det snöar liten och är kallt haha... Aja veckan var inte så jobbig som jag trodde, Annabel hade playdate nästan varje dag så hade typ bara Victoria, och denna vecka va mormorn i Hawaii så de va ju lite typiskt haha. I alla fall, i fredags jobbade jag typ 3 timmar på kvällen, sen 2 på natten så åkte jag hur snabbt som helst till metron för att åka till DC för att sen åka emot new york (!!!) med allison! 

Sov så mycket jag kunde i bussen, efter några timmar så öppnar jag ögonen, det första jag ser är new yorks skyline, går inte att beskriva det med något annat ord än wow, går inte att sluta kolla. När jag inte kunde se det längre så blundade jag igen, sen öppnade jag ögonen igen och såg jag hela new yorks skyline igen, fast mycket mycket närmare, och det var så sjukt jäkla fint, fick ingen bild på det dock men det finaste jag nånsin sett, man måste se det innan man dör. Men iaf, sov typ 2 timmar den natten så var ganska trött när vi åkte hem på kvällen sen, men värt det! Så himla sjukt och awesome att jag bor så pass nära new york att jag kan åka dit under dagen om jag vill, världens mest fantastiska stad.

I new york hade vi bestämt vad vi skulle se och göra, har ju bara varit där 1 gång i typ några timmar och då var det mörkt och vi satt i en buss hela tiden typ så var så himla kul att få åka dit och verkligen få se staden! Först gick vi till chinatown, sen brooklyn bridge, sen gick vi emot SOHO, sen tog vi taxi till Chelsea för de va så kallt. I Chelsea åt vi frukost på vårt LPQ där det finns olika "spreads" som man har på mackorna, mjölkchoklad, mörkchoklad, vit choklad, hasselnötsgrej osv, så himla gott! Vi åkte även till times square och central park, de va så jäkla stort och fint med all snö osv!! Sen åkte vi till ett ställe som hette treathouse som hade så himla goda "bakelser" eller vad man säger haha. Sen gick vi till central park och tog massa bilder, även runt alla höga hus! Sen åkte vi och åt pizza och åkte sedan hem emot bussen! Vi tog massa fina bilder som jag ska visa när jag lagt in dom på datan! I alla fall, först var det väldigt kallt, sen blev det bättre och var skönt, sen blev det väldigt kallt igen men såååå värt det!! New york är så himla fint och allt är så stort åh jag bara älskar det, min favoritstad i hela världen.  Vi gick till times square på kvällen sen också att det är så mycket finare på kvällen. Men åh vad jag älskar denna stad. Idag ska jag jobba lite sen skypea med pappa och sen typ sova och senare träffa Linnea tror jag! Nästa helg blir det Boston med bästa Linnea!! :D 

Nu får bildbild från NYC typ imorgon! 




väldigt bra bild, men iaf, Madison square garden!




















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0